قیف بازاریابی و نرخ تبدیل آن را با این ۱۰ نکته اساسی متحول کنید

آیا نرخ تبدیل قیف بازاریابی‌تان هرگز راضی‌کننده نبوده است؟ این مورد می‌تواند ناامیدکننده باشد، اما حقیقت این است که تمام قیف‌های فروشتان از نظر نرخ تبدیل برابر نیستند. باید گفت این استراتژی کسب‌وکارها است که نرخ تبدیل قیف بازاریابی را مشخص می‌کند. ما  در این مقاله با ارائه ۱۰ راهکار، شیوه‌های تقویت نرخ تبدیل قیف بازاریابی را به شما معرفی می‌کند.

۱- در زمینه گزینه‌های پیشنهادی خویش سخاوتمند باشید

پیش از اینکه بتوانید نرخ تبدیل قیف بازاریابی خود را افزایش دهید، باید آن را از مشتریان بالقوه (سرنخ) پر کنید. برای اینکه این اتفاق بیفتد، باید عضویت در لیست ایمیل شما برای بازدیدکنندگان آسان باشد؛ بنابراین، نترسید که همه گزینه‌های انتخابی را در سراسر وب‌سایت خود پخش‌کنید. وبلاگ هاب اسپات، مثال بسیار خوبی از این نمونه است. فقط در این صفحه، هاب اسپات نه یک انتخاب، بلکه پنج گزینه مختلف برای کلیک و اشتراک ارائه کرده است.

این روش نه‌تنها بازدید بیشتری در قیف بازاریابی را به همراه دارد، بلکه بازدیدکنندگان را در انتخاب نحوه دریافت مطالب آزاد می‌گذارد.

۲- پیشنهادهایی بدهید که در مقابل آن مقاومت نکنند

اگر بازدیدکنندگان، محتوای صفحه شما را جذاب ندانند صفحات بارگیری و انتخاب در وب‌سایت شما به‌خوبی عمل نخواهند کرد.

به همین دلیل بسیار مهم است که کسب‌وکار شما مخاطب مشخصی داشته باشد. با استفاده از این عنصر، می‌توانید پیشنهادهایی ایجاد کنید که نقاط ضعف بازار هدف شما را برطرف می‌کند.

برای مثال، گروه وایدرت راهنما و الگویی برای سفر مشتری ایجاد کرد که صاحبان کسب‌وکارها می‌توانند از آن‌ برای ایجاد سفر مشتری استفاده کنند و آن را در قیف بازاریابی خود وارد کنند.

درک سفر مشتری چالشی است که بازاریابان و صاحبان کسب‌وکارها به‌طور یکسان با آن روبه‌رو هستند و این عامل می‌تواند به حل این مشکل کمک کند.

۳- محتوای خود را به‌واسطه قیف بازاریابی برنامه‌ریزی و زمان‌بندی کنید

مشتریان بالقوه شما در مراحل مختلف قیف بازاریابی شما قرار دارند. برنامه‌ریزی محتوا این اطمینان را به شما می‌دهد که راه‌حل‌های موردنیاز را به مشتریان بالقوه ارائه می‌دهید. به همین دلیل کسب‌وکارهایی که در استراتژی بازاریابی خود برنامه‌ریزی محتوا را گنجانده‌اند، می‌توانند نرخ تبدیل قیف بازاریابی خود را تا ۷۲ درصد افزایش دهند.

۴- لیست ایمیل خود را بخش‌بندی کنید

تقسیم‌بندی ایمیل، شما را قادر می‌سازد محتوای اصلی خود را ارسال کنید. این مورد همچنین به شما کمک می‌کند تا دریابید که چالش‌ها در کجای قیف بازاریابی شما قرار دارند؛ بنابراین می‌توانید بفهمید که زمان برای ارائه یکی از محصولات یا خدمات شما مناسب است یا خیر.

برای مثال، اگر یکی از بازدیدکنندگان شما محتوایی درباره صندوق سرمایه‌گذاری مشترک را دانلود کند، می‌توانید مطالب مرتبط‌تر را برای آن‌ها تهیه کنید. به‌این‌ترتیب، شما با ارائه آموزش‌های بیشتر در مورد این موضوع به آن‌ها کمک می‌کنید و در زمان مناسب می‌توانید گزینه‌های صندوق سرمایه‌گذاری مشترک خود را برای بررسی پیشنهاد دهید.

۵- کمپین افزایش مشتریان بالقوه (سرنخ) خود را خودکار کنید

پرورش مشتریان بالقوه، روشی برای ساختن یک رابطه سرشار از اعتماد است و می‌تواند آن‌ها را به مشتری بالفعل تبدیل کند. کسب‌وکارهایی که از کمپین افزایش سرنخ استفاده می‌کنند ۵۰٪ بیشتر مشتری بالفعل دارند.

این واقعیت نیز مشخص است که افزایش سرنخ به شما در تقویت ROI کمک می‌کند؛ زیرا هزینه راه‌اندازی یک کمپین افزایش سرنخ، ۳۳٪ کمتر از دیگر استراتژی‌ های بازاریابی است. نکته اصلی یک استراتژی مؤثر برای افزایش سرنخ، ارسال محتوای مناسب در زمان مناسب است.

بااین‌حال، نوشتن ایمیل می‌تواند کاری خسته‌کننده باشد. طبق مطالعه‌ای که توسط Smart Insights انجام‌شده است، تقریباً یک‌سوم کسب‌وکارها بر این باورند که نوشتن ایمیل بیشترین زمان را می‌برد.

خودکار ساختن کمپین افزایش سرنخ، این مسئله را تسهیل می‌کند؛ به‌خصوص اگر مخاطبان جهانی را هدف قرار دهید. می‌توانید تمام ایمیل‌ها را ایجاد کرده و سپس برنامه‌ریزی کنید تا در یک روز و زمان مشخص ارسال شوند. مقاله های بیشتر را در وبلاگ بازاریابی و فروش مطالعه فرمایید.

 

یک‌راه برای خودکارسازی استراتژی افزایش سرنخ در قیف بازاریابی، استفاده از بازاریابی مبتنی بر رفتار و ایمیل مارکتینگ است. شما می‌توانید به‌طور خودکار بر اساس اقداماتی که در وب‌سایت شما انجام می‌گیرد، به بازدیدکنندگان خود ایمیل ارسال کنید.

برای مثال، اگر یکی از سرنخ‌های شما مرتباً صفحه خدمات خود را بررسی می‌کند، می‌توانید به‌طور خودکار به او ایمیل بفرستید تا ببینید آیا خواستار یک مشاوره رایگان است یا شما تخفیف ویژه‌ای به او پیشنهاد دهید.

راه دیگر برای خودکارسازی فعالیت‌های تبلیغاتی، تنظیم سیستم امتیازدهی بر روی پلتفرم خودکارسازی بازاریابی بر اساس شخصیت خریداران است. با انجام این کار، گروه فروش شما می‌توانند دریابند که کدام‌یک از سرنخ‌ها آماده خرید هستند تا بتوانند محصول خود را به آن‌ها بفروشند و معامله را خاتمه دهند.

۶- مرور ایمیل‌ها به صورتی خیره‌کننده و جذاب

افزون بر نشان دادن عنوان موضوع پست الکترونیکی، جیمیل و دیگر صندوق‌های ورودی نیز می‌توانند متنی را که پیش‌نمایش محتویات ایمیل شماست، نمایش دهند. این مورد در نخستین مرتبه از ۹۰ تا ۱۴۰ کاراکتر برای محتوای ایمیل یا متنی از پیش تعریف‌شده (بسته به نوع نرم‌افزار ایمیل شما) استفاده می‌کند و از ارائه‌دهنده صندوق پستی شما برای جست‌وجوی ایمیل‌های آن‌ها بهره می‌برد.

از سوی دیگر، متن پیش‌نمایش درایور اصلی می‌تواند مخاطب را به باز کردن ایمیل شما تشویق کند. محتوای این بخش کوتاه از نسخه به‌اندازه کل ایمیل شما اهمیت دارد؛ زیرا اگر هرگز باز نشود، ایمیل شما هرگز خوانده نمی‌شود.

از این فرصت استفاده کنید تا خلاصه‌ای از محتوای ایمیل خود را در اختیار آن‌ها قرار دهید. درعین‌حال، متن پیش‌نمایش باید آن‌ها را کنجکاو کند تا برای باز کردن ایمیلتان ترغیب شوند. برای به دست آوردن ایده‌هایی در مورد چگونگی ساختن متن پیش‌نمایش و توسعه مهارت‌های نوشتار خود لازم است برخی کتاب‌های مهارت‌های نوشتاری را مطالعه کنید.

۷- انتشار ایمیل‌هایتان را زمان‌بندی کنید

فاصله بین ایمیل‌های ارسالی خود را طوری قرار دهید که خیلی نزدیک به هم نباشند تا سرنخ‌های شما را در قیف بازاریابی علاقه‌مند نگه‌دارد. در عین حال با رعایت این فاصله زمانی، ایمیل‌های شما برای او آزاردهنده نخواهد بود.

زمان‌بندی برای ارسال ایمیل‌ها تا حد زیادی به شخصیت‌ خریدار، صنعت شما، چرخه خرید و محصول یا خدمات شما بستگی دارد. مطالعات نشان می‌دهد که در کسب‌وکارهای B2C باید بین ۲ تا ۵ ایمیل در ماه ارسال کرد؛ درحالی‌که در کسب‌وکارهای B2B باید در هرماه یک ایمیل ارسال شود.

بهترین راه این است که با یک ایمیل در ماه شروع کنید و سپس به‌آرامی کار خود را ادامه دهید. این کار را برای چند ماه انجام دهید و سپس تجزیه‌وتحلیل‌ها را مرور کنید تا عملکرد درست را ببینید. زمان‌بندی که بالاترین نرخ باز شدن ایمیل و کلیک را دارد، نقطه عطف اصلی شما خواهد بود.

۸- از عناصر گرافیکی هوشمندانه استفاده کنید

این روزها بحث‌های زیادی در مورد نحوه استفاده از شکلک‌ها، گیف‌ها و حتی الگوهای رفتاری موجود در ایمیل‌ها وجود دارد که می‌تواند نرخ باز شدن ایمیل و کلیک را افزایش دهد. با این‌حال، به گفته هارون هاینس، مدیر‌عامل شرکت لوگانیکس، این مورد لزوماً این‌گونه نیست. او معتقد است: «همه این موارد بستگی به این دارد که چه کسی را هدف قرار دهید. اگر شما جزو کسب‌وکارهایی هستید که نسل جوان را هدف قرار داده‌اید، افزودن این موارد به ایمیل‌ها، عملکرد ایمیلتان را به میزان قابل‌توجهی بهبود می‌بخشد، اما اگر شما تصمیم‌گیرندگان اصلی شرکت‌های چندملیتی را هدف قرار می‌دهید، ممکن است این عناصر به آن‌ها این‌گونه القا کند که نمی‌توانند شما را جدی بگیرند و در این حالت، به‌جای افزایش نرخ تبدیل، با افت آن روبه‌رو می‌شوید».

افزون بر این، مطالعات نشان می‌دهد که اکنون مردم ایمیل‌های متنی ساده را بر روی عکس‌هایی ترجیح می‌دهند که شامل تصاویر و دیگر عناصر گرافیکی هستند.

بنابراین، برای اینکه بفهمید باید تصاویر، گیف‌ها، شکلک‌ها و دیگر عناصر گرافیکی را در ایمیل‌های خود بگنجانید یا خیر، پیش از ارسال ایمیل، تست A / B را در مورد کل ایمیل‌ها انجام دهید.

اکثر پلتفرم‌های ایمیل مارکتینگ به شما این امکان را می‌دهند تا دو نسخه از همان ایمیل ایجاد کنید و آن‌ها را آزمایش کنید تا ببینید کدام‌یک بر اساس مخاطبان هدف شما بهتر عمل می‌کنند. با صرف زمان برای این مرحله، نرخ باز شدن و کلیک خود را افزایش می‌دهید.نکته مهم هنگام انجام آزمایش A / B هر بار تغییر دادن یک عنصر است. این امر باعث می‌شود که بتوانید قسمت‌های ایمیل موردنظر خود را تغییر دهید یا نگه‌دارید تا بهترین نتیجه را داشته باشید.

۹-بازاریابی چندکاناله را تمرین کنید

ایمیل‌ها هنوز نتایج شگفت‌انگیزی ارائه می‌دهند. بااین‌حال، واقعیت این است که برخی مشتریان شما ترجیح می‌دهند تا به‌روزرسانی‌ها، پیشنهاد‌ها و محتوای مرتبط را از طریق کانال‌های ارتباطی دیگر مانند برنامه‌های گفت‌وگوی زنده و پیام‌رسان‌ها و رسانه های اجتماعی دریافت کنند.استفاده از این کانال‌ ها در قیف بازاریابی هنگام کار با سرنخ‌ ها به شما کمک می‌کند تا شانس استفاده از محتوای خود را افزایش داده و نرخ جذب مشتری را بالا ببرید.

۱۰- سرنخ‌های خود را دوباره هدف‌گیری کنید

به دلایل فراوانی ممکن است سرنخ‌های شما فرایند خرید را دنبال نکرده و معامله را به پایان نرسانند. ارسال محتوا برای دانلود مجدد این سرنخ‌ها می‌تواند به یادآوری خرید قبلی یا درخواست ناقص آن‌ها کمک و مخاطب را به شروع دوباره ترغیب کند.

کسب‌وکارهایی که با استفاده از تبلیغات رسانه‌های اجتماعی و دیگر موارد، سرنخ‌های خود را دوباره هدف‌گیری می‌کنند، نه‌تنها نرخ تبدیل را ۵۱٪ افزایش می‌دهند، بلکه خریدهای مکرر را نیز افزایش خواهند داد.

البته نتایج یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد. بااین‌وجود، اگر در اجرای استراتژی‌های به اشتراک گذاشته‌شده در اینجا درست عمل کنید، شاهد افزایش چشمگیر نرخ تبدیل قیف بازاریابی خود خواهید بود. با یک رویکرد شروع کنید و سپس نتایج را قبل از اینکه به روش دیگر بروید، ببینید.

به‌این‌ترتیب، شما و گروهتان می‌توانید بفهمید که کدام تاکتیک‌ها بیشترین ROI را ارائه می‌دهند. همچنین این استراتژی‌ها به شما این امکان را می‌دهد که به‌سرعت هرگونه تعدیلی را انجام دهید تا بتوانید اهداف قیف بازاریابی خود را برآورده کنید.

سخن آخر

در این مقاله ۱۰ روش که به شما در افزایش نرخ تبدیل قیف بازاریابی‌تان کمک می‌کند بیان شد. گفتیم که استراتژی کسب‌وکارها نقش تعیین‌کننده‌ای در رونق آن‌ها خواهد داشت و این ده نکته به شما کمک می‌کند تا استراتژی درستی داشته باشید. مقاله های بیشتر در سایت  مطالعه فرمایید.

لطفا ما را در صفحه Instagram دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *