ابزارهای بازاریابی محتوا کسب و کار شما را تضمین میکنند. شما باید ابزارهای درست برای کسبوکار داشته باشید. این حقیقتی است که بشر از زمان اختراع چرخ تاکنون تجربه کرده است. غارنوردی که از چکش و اسکنه استفاده میکرد مطمئناً از همسایه خود با دندانهای خرد شده کار را سریعتر و بهتر انجام میداد. راه دیگری برای بیان این فلسفه وجود دارد؟ زیرکانهتر کار کنید، نه سختتر. اگر شما از صاحبان کسبوکار هستید، این مانترا جدید شما است (اگر قبلاً نبود). بخش قدیمی را بردارید و آن را خرد کنید.
ابزارهای بازاریابی محتوا ، محتوای شما را اثربخشتر میکنند
راه اندازی کسبوکار کار بسیار سختی است. فرقی نمیکند که شما در اتاق هیئت مدیره از پشت میز، شرکتی با بیش از ۱۰۰ کارمند را از اداره میکنید یا اینکه برنامه یک نفره دارید. این امر نیاز به کار و تلاش، برنامهریزی، هزینههای عملیاتی، حقوق، IT، بازاریابی، تجزیه و تحلیل، تحقیق و توسعه و… دارد.
با این حال، صاحبان کسبوکار هوشمند و خلاق، راهی برای ایجاد این کار پیدا میکنند. مردم روشهای جدیدی را برای ساده سازی تولید، بودجهبندی برای مخارج کلی و به طور موثر بازار، هر روز پیدا میکنند. آنها این کار را با ایجاد یا استفاده از ابزارهای بازاریابی محتوا انجام میدهند.
اهمیت حضور آنلاین: این تفاهمی است
گزارش خرید آنلاین Mintel نشان میدهد که ۷۰ درصد از مصرفکنندگان آمریکایی به صورت آنلاین خرید میکنند. این درصد شامل بیش از ۲۰۰ میلیون نفر میشد که همه حدود ۱٫۵ تریلیون دلار در فروش جهانی تجارت الکترونیکی کمک میکنند. اگر کسبوکارتان دیجیتالی نمیشود، آن را تغییر دهید. واقعیت این است که افراد قبل از اینکه بتوانند از سایت شما استقبال یا ثبت نام، خرید یا چیزی ارسال کنند یا حتی روی سایت کلیک کنند، باید بدانند که شما در آنجا هستید و شما تنها نمیتوانید انتظار داشته باشید که مثل سابق حضور فیزیکی برای پرداخت و خرید کفایت میکند.
حضور آنلاین مناسب با استفاده از ابزارهای بازاریابی محتوا و درست، باعث ایجاد تفاوت خواهد شد و این تفاوت بسیار زیاد است. Chitika، یک شرکت تبلیغاتی آنلاین، میلیونها کلیک را مورد مطالعه قرار داد و تعیین کرد که افراد فقط در صفحه اول کلیک میکنند، ۹۴ درصد از کلیکها در صفحه اول است. بنابراین بدون تبلیغات اضافی، بیایید در ۱۰ انتخاب برتر برای بهترین بازاریابی محتوا، موتورهای جستجو و ابزارهای رسانه های اجتماعی قرار بگیریم.
بازاریابی محتوا: به لیست ۹ ابزار برتر بروید
بازاریابی محتوا را میتوان به این صورت خلاصه کرد: راهی برای آنکه نام تجاری شما را برای مخاطبانی خاص شکل دهد تا آنها آنچه را که شما میخواهید انجام دهند، انجام دهند. این کار ممکن است در ابتدا ساده به نظر برسد، اما قسمتهای محرک مورد نیاز برای کار با این روند، بسیار پیچیده هستند. بهینهسازی، ردیابی، اندازهگیری، آزمایش و سایر روشهای تجاری میتواند سخت باشد. اینجاست که این ۱۰ ابزار های بازاریابی محتوا مفید هستند:
۱٫ ابزارهای بازاریابی محتوا : Buzz Sumo
یکی از ابزارهای بازاریابی محتوا Buzz Sumo است که ابزار نظارت چندمنظوره، تحقیقات محتوایی، دیدگاه و بینش، بررسی فعالیت اینفلوئنسرها، آنالیز رقبا، هشدار زمان دقیق جستجوها و اشتراکگذاری کلمات کلیدی سایت و موارد دیگر را ارائه میدهد. Buzz Sumo با دنبال کردن مطالبی که اینفلوئنسرها به اشتراک میگذارند و تمایز بین موضوعات و دامنهها به افراد کمک میکند تا فعالیت اینفلوئنسرها در وب را درک کنند.
من به خصوص بخش تحقیقات محتوا را دوست دارم. من همیشه از این قابلیت استفاده میکنم تا دامنه وب سایت خودم را بررسی کرده و بفهمم چه موضوعی بیشترین اشتراکگذاری را داشته است. یا در توییتر با افرادی که محتوای من را به اشتراک میگذارند تعامل داشته باشم، یا برای تحقیق در زمینه موضوعات محبوب مثل «بازاریابی محتوا» و «کپی رایتینگ» از آن استفاده کنم، یا اینکه با خواندن پستهای برتر به اشتراکگذاریشده، چیزهای بیشتری یاد بگیرم.
۲٫ ابزارهای بازاریابی محتوا: ConvertKit
این بازاریابی ایمیلی که وبلاگنویسان آن را ساختهاند، برنامه منتخب و برتر آنهاست. اخیراً من از MailChimp استفاده کردهام و تعداد کلیکهای من از ۵/۰ درصد به ۲٫۵ درصد، افزایش یافتهاند. افزایش چشمگیر ۲۰۰ درصدی کلیکهایم، دستاورد خوبی است. Pat Flynn ،Copyackers (Joanna Wiebe) ، تنها تعداد کمی از کاربران ConvertKit هستند.
آنها به دلیل رویکرد حداقل به ایمیل، موفق میشوند. پیوندهای کمتر، HTML کمتر و «موارد» کمتر در ایمیل شما باعث میشود خیلی سریعتر به پوشه خوانده شده بروید. این واقعا کار میکند. بعلاوه، شما باید هنگام ورود به سیستم، نمودار زیبا را ببینید که تمام مشترکین را به شما نشان میدهد و دقیقاً از جایی که آنها از یکی از سازمان یافتهترین رویکردهایی که دیدهام، آمدهاند:
شما حتی میتوانید صفحات فرود، فرمهای خود و همه چیز را در اینجا در ConvertKit ایجاد کنید. هنگامیکه واقعاً در مورد ROI بازاریابی از طریق ایمیل جدی هستید، میتوانید اتوماسیون و تعیین توالی را بعداً در مسیر، تنظیم کنید.
۳٫ ابزارهای بازاریابی محتوا: Qualaroo
با استفاده از تجزیه و تحلیل ترافیک، برای درک هدف بازدیدکنندگان وبسایت، اطلاعات کیفی را جمعآوری کنید. با Qualaroo، سؤالات سفارشی و هدفمند در هر مرحله از وبسایت شما، از صفحه اصلی گرفته تا «در قیف تبدیل شما» مستقر میشوند. بازاریابان محتوا میتوانند به راحتی از بینشهای Qualaroo استفاده کنند تا به صورت هوشمندانه محتوای آنلاین خود را برای تجربه بهتر کاربر تنظیم کرده و تبدیل بالاتری بدست آورند.
۴٫ ابزارهای بازاریابی محتوا: Typeform
این ابزار زیبا و سرگرمکننده باعث میشود اشکال خستهکننده به اثری هنری تبدیل شوند. رابط کاربری کشیدن و رها کردن (drag-and-drop) ساده و بصری به افراد امکان میدهد وبسایتهای آموزنده، کامل و جذاب را در تمام سیستم عاملهای رسانهای بسازند. تبلت، تلفنهای هوشمند، لپتاپ Typeform به گونهای برنامهریزی شده است که کاملاً با دنیای موبایل ارتباط برقرار کند. برنامه اولیه Typeform پر از آپشن و کاملاً رایگان است.
۵٫ ابزارهای بازاریابی محتوا: بهینهسازی
این پلتفرم تست قدرتمند و گستردهای است که به بازاریابان محتوا کمک میکند تا تجربیات دیجیتالی شده شخصی خود را به بازدیدکنندگان و مصرفکنندگان خود ارائه دهند. بهینهسازی امکان آزمایش چندین متغیر در چندین صفحه را آسان میکند، بنابراین بازاریابان میتوانند بفهمند که حتی کوچکترین تغییرات چگونه بر رفتار بازدیدکننده تأثیر میگذارد. تست رایگان ۳۰ روزه بدون هزینه یا خرید لازم در دسترس است.
۶٫ ابزارهای بازاریابی محتوا: CrazyEgg
این الگوریتم تجزیه و تحلیل تعاملی، دقیقاً صفحاتی از سایت که کاربران بازدید کردند را به صاحب سایت نشان میدهد و اینکه تا چه اندازه در صفحه پیمایش میکنند، چه تعداد کلیک در سایت انجام دادهاند و موارد دیگر را نیز مشخص میکند. این بدان معنی است که شما میتوانید ببینید چه چیزی درست کار میکند و چه چیزی درست نیست. راه اندازی آسان و سریع به کاربران اجازه میدهد تا بلافاصله با CrazyEgg ارتباط برقرار کرده و کار کنند. به علاوه، تمام برنامهها برای ۳۰ روز اول رایگان است.
۷٫ ابزارهای بازاریابی محتوا: Google Docs / Sheets
همه از Google Docs استفاده میکنند. اما افراد بسیار کمی هستند که از تمامی پتانسیلهای این ابزار استفاده کنند. محتوا نه تنها از طریق Google Docs به راحتی در دسترس تیمها و سازمانها قرار میگیرد، بلکه بسیار قابل تنظیم است. کاربران میتوانند طرحها و طرحبندیهای خاص تجاری ایجاد کنند.
صفحهها بیش از ستونهای محدود اکسل عمل میکنند. همچنین قابل تنظیم هستند، در همه سیستم عاملها و دستگاهها کار میکنند و همیشه کار شما را ذخیره میکنند. قابلیتی که بسیاری از افراد در هنگام استفاده از Sheets فراموش میکنند، پانل Explore است که به کاربران کمک میکند تا از خلاصهها یا ستونهای انتخاب شده، فهرست بگیرند. من از ایجاد یک صفحه «استاد» در گوگل برای ارسال مضامین مطالب خود، کاملاً لذت بردم، از اینکه با همه کارمندانم برای اشتراکگذاری طوفان مغزی جدی ارتباط داشتم. کمیپر مشغله است، اما به «ریزش اثر مغزی» میارزد.
۸٫ ابزارهای بازاریابی محتوا: Content Marketer.io
Content Marketer.io با ارائه سه ابزار جداگانه به نامهای اتصالدهنده، نوتیفیکیشن و بازاریاب، همه چیز در مورد مشاهده محتوای شما است. اتصالدهنده با ایمیلهای دسترسی شخصی به ایجاد وفاداری مشتریان کمک میکند. هشداردهنده بلافاصله به تأثیرگذارانی که در محتوای خود دارید، دست مییابد، شبکهها و روابط مهم را ایجاد میکند. بازاریاب اینفلوئنسر در تعامل با محتوای شما را مییابد.
۹٫ ابزارهای بازاریابی محتوا: Clear Voice
تقویمهای تحریری پویا و قابل اشتراک آسان به کاربران کمک میکنند تا موارد بعدی را ترتیب دهند و آنچه را که در گذشته کار کردهاند، جستجو کنند. سپس Clear Voice شركتها را به كاركنان و نویسندگان غیر وابسته متصل میكند كه به ایجاد محتوای جذاب کمک میكنند. سپس محتوا مستقیماً در سایت منتشر میشود و به تأثیرگذار اطلاع داده میشود. سرانجام، هم محتوا و هم عملکرد نویسنده آزاد میتوانند اندازهگیری و تعیین کمیت شوند. سه برنامه موجود در گزینههای قیمت گذاری سفارشی موجود است.
بهینه سازی موتور جستجو: لیست جستجوی شما در فهرست ۱۰ ابزار برتر
بهینهسازی موتور جستجو طی چندین سال گذشته دستخوش تغییرات بسیاری شده است. بهروزرسانیهای گوگل، کیفیت محتوا را به کلید برد تبدیل کرده و امکان بازی سیستم با تکرار کلمات کلیدی را حذف میکند. ۱۰ ابزار زیر به هر شغلی کمک میکند تا محتوای خود را برای قرار گرفتن در معرض دید بیشتر، رتبهبندی بهتر، نرخ کلیک بهتر، تبدیل بهتر و موارد دیگر بهینه کنند.
۱٫ KW Finder
این ابزار جستجوی کلید واژههای طولانی است که به کلمات کلیدی واقع با رقابت کم و مشکل کم SEO کمک میکند. این بدان معناست که این ابزار اصطلاحات پرجستجوای را که هیچ کس از آنها استفاده نمیکند، پیدا میکند. تحلیل هزینه برای هر کلیک و پرداخت هر کلیک نیز به راحتی در دسترس است. برنامههای ماهانه و سالانه با KW Finder در دسترس هستند، یا میتوانید هر ۲۴ ساعت پنج جستجوی رایگان انجام دهید. جستجوی کلمه کلیدی، درستترین (و دقیق ترین) ابزاری است که من برای کاوشهای طولانی استفاده کردم.
۲٫ SEMrush
ابزاری عمیق که محتوایی جامع برای کلیه صفحات وب شما ارائه میدهد. معیارهای مورد استفاده شامل مقایسه رقبا، مشکل و رتبهبندی در کلمات کلیدی و همچنین بهبود صفحه میباشد.
۳٫ RankTracker
با این ابزار طبقهبندی روزانه خود را بررسی کنید، ببینید رقبای شما در چه مواردی گامیبه جلو برداشتهاند، در این ابزار جستجوگر همه کاره جستجو کنید.
۴٫ MozPro
تحقیقات، اطلاعات، مشاوره، نحوه کار و موارد دیگر، باعث میشود که Moz به سمت سؤالات و موضوعات سئو حرکت کند. بنابراین فقط به این معنی است که آنها یک ابزار کامل جستجوگرها را ارائه میدهند که به هر کسی کمک میکند تا بهینهسازی سایت خود را انجام داده و میزان اثربخشی را اندازه بگیرد. تست رایگان ۳۰ روزه به کاربران امکان میدهد تا ببینند MozPro چقدر خوب کار میکند.
۵٫ مزایای Dragon
این مجموعه ابزارهای بازاریابی محتوا به کاربران امکان میدهد رتبه سایت در گوگل را در زمان واقعی ردیابی کنند، تجزیه و تحلیل محتوا و تحقیقات رقبا را ارائه میدهد و کلمات کلیدی و بکلینک را برای تعیین کردن چگونگی تعامل آنها با محتوای شما، مشخص میکند. با تمرکز خاص روی رتبهبندی بنگاه اقتصادی یا سطح جهانی، Dragon Metrics میتواند سبب صرفهجویی زمان در شرکتهای بزرگتر یا مشاغل کوچک بین المللی شود.
۶٫ Google Trends
کلمات کلیدی، عناوین و سایر مطالب خود را در طول زمان مشاهده کنید تا مشخص کنید آنها هنگام کار چگونه رقبا را میخکوب میکنند. یک کاربر کامل Google Trends میتواند از نمودارهای خود برای پیشبینی آنچه در آینده نزدیک قرار است اتفاق بیفتد، استفاده کند.
۷٫ Screaming Frog
این شرکت مستقر در انگلیس مجموعه کاملی از ابزارهای بازاریابی محتوا را ارائه میدهد که شامل بهینه سازی نرخ تبدیل، مدیریت PPC، ایجاد لینک و نرم افزار معروف SEO Spider است. ابزار Screaming Frog’s SEO Spider را میتوان کاملا رایگان دانلود کرد. این ابزار برای محتواهای عمیق جستجوگرها مناسب است، زیرا از طریق حجم گستردهای از اطلاعات و هر مرورگر برای یافتن کلمات کلیدی و محتوای مورد استفاده در سایت شما یا رقبای شما استفاده میشود.
۸٫ Google Analytics
این ابزار آزمایش و بررسی شده میتواند تقریباً هر نوع ترافیکی را ردیابی کند. از همه مهمتر، Google Analytics میتواند ارتباط کلمات کلیدی و اصطلاحات دقیق جستجو برای استفاده سایت برای یافتن سایت شما (و کلیک کردن) را نشان دهد.
۹٫ Wordstream
این نرم افزار PPC به گونهای طراحی شده است که میتواند با محتوای بهینهسازی شده و با تمرکز خاصی روی پایین آوردن CPC و CTR و تبدیل، همکاری نزدیک داشته باشد. «۲۰ دقیقه کار هفتگی با Wordstream» نوعی نرم افزار برنامهریزی است که به کاربران کمک میکند تا در مدت زمان بسیار اندک، کمپینهای PPC و تبلیغ رسانههای اجتماعی را ایجاد و مدیریت کنند.
۱۰٫ Microsoft SEO Toolkit
غول رایانه بیشتر از لپ تاپ و ویندوز ارائه میدهد. جعبه ابزار SEO رایگان آنها در واقع برنامه بازاریابی قوی است که بهینهسازی محتوا برای گوگل، بینگ و یاهو را انجام میدهد. از آنجا که غول عظیم مایکروسافت پشت این ابزار قرار دارد، ویژگیهای پشتیبانی از Toolkit درجه دو نیستند.
رسانههای اجتماعی و ایمیل: لیست ۱۰ ابزار برتر شما
گزارش Shopify نشان میدهد که آنها در رسانههای اجتماعی، ۳۷ میلیون بازدیدکننده داشته است. همچنین در همین گزارش اشاره شده است که میانگین سفارش Shopify در اینستاگرام بیش از ۶۰ دلار ارزش دارد. البته، فیس بوک با نزدیک به ۷۰ درصد از کل بازدیدها و خریدها، در بخش تجارت الکترونیکی در رسانههای اجتماعی حاکم است.
مسئله این است که فقط فیس بوک و اینستاگرام نیستند. بازاریابان باید از Twitter ، Reddit ، Imgur ، Snapchat ، Pinterest ، Ello ، Hyper ، Periscope آگاه باشند و این لیست همچنان در حال رشد است. این ده ابزار به هر بازاریاب محتوا کمک خواهد کرد که در صدر بماند و از تمام محتوای رسانههای اجتماعی خود به طور کارآمد استفاده کند.
۱٫ Tweetdeck
این ابزار به کاربران این امکان را میدهد تا چندین حساب را پیوند دهند، برنامههای آینده توییتر را برنامهریزی کنند، لیستها را مدیریت کنند و از طریق دستهبندیها (اخبار، تصاویر، پیوندها و غیره) فیلترهایی را اعمال کنند. مدیر رسانههای اجتماعی ما، راشل، از Tweetdeck برای مدیریت چت در Twitter با حجم بالا استفاده میکند. میتوانید چندین فید را تنظیم کنید تا هشتگ یا عنوانهای مختلفی را در توییتر نشان دهید که در زمان واقعی دارای جمعیت زیاد هستند.
۲٫ PostCron
حسابهای چند رسانهای اجتماعی برای PostCron ساده است. PostCron برنامه زمانبندی ارسال محتوا است. به علاوه، با ارائه علامتهای خودکار در دارایی رسانه، از برند شما پشتیبانی میکند. PostCron همچنین میتواند ارسال پیامهای گسترده را در همه اپلیکیشنهای مهم رسانههای اجتماعی انجام دهد.
۳٫ Buffer
بافر یکی از انواع ابزارهای رسانههای اجتماعی است که ارسال مطالب در تمام نرمافزارهای رسانههای اجتماعی شما را ساده و کارآمد میکند. بافر همچنین برنامه زمانبندی بصری است که گزارش عملکرد را برای CTR در پستهای رسانههای اجتماعی شما نشان میدهد. بهعلاوه، بافر امکان جمعآوری و به اشتراکگذاری مطالب مورد نظر را در سایتهای دیگر بدون نیاز به نشانهگذاری، بسیار آسان میکند. ما از Buffer در Express Writers برای مدیریت تقریبا دهها حساب اجتماعی استفاده میکنیم.
۴٫ SocialPilot
هم برنامهریزی و هم ابزار بازاریابی محتوا ، SocialPilot تقویمهای برنامهریزی گسترده و تقویمهای مشترک تیمی را ارائه میدهد. اما مزیت SocialPilot این است که آنها بر اساس عملکرد محتوا و تعامل کاربران وب با حسابهای شما، پیشنهادات محتوا را در اختیار کاربران قرار میدهند.
۵٫ Jarvis
این ابزاری سبک همراه با وبلاگی عالی برای مشاوره و نکات بازاریابی در رسانههای اجتماعی است. خود این ابزار ارسالها را با یک کلیک در تمام حسابهای رسانههای اجتماعی شما تنظیم میکند تا وقتی میخواهید، محتوای همیشه سبز را به اشتراک بگذارید.
۶٫ Kuku
Kuku شبکه رسانهای اجتماعی است که امکان شخصیسازی بیشتر محتوا را نسبت به سایر برنامهها فراهم میکند. حسابهای مشابه را میتوان در کانالهای جداگانه جمعآوری کرد. پستها را میتوان به طور خودکار بر اساس پلتفرم تمایز داد. همچنین میزان نرخ دنبال کننده، کلیک و درگیری کاربر را اندازهگیری میکند.
۷٫ Edgar
بنابراین بسیاری از سیستم عاملها با ایجاد محدودیتی مداوم از محتوای جدید ساخته شدهاند، که میتواند کاربران را کاملاً تحت الشعاع قرار دهد. Edgar برنامهها را تقریباً مانند بافر برنامهریزی میکند، هر چند کاربران میتوانند پستها را بر اساس دستهبندیها متمایز کنند. با این وجود، در حالی که Edgar میدرخشد، این است که با هوشمندی به محتوای قدیمیباز خواهد گشت و با تمام شدن محتوای جدید، آن را دوباره به اشتراک میگذارد. از آنجا که اشتراکگذاری اجتماعی میتواند زودگذر باشد، اما اشتراکگذاری مجدد Edgar به هر حال مانند محتوای جدید احساس میشود.
۸٫ Nuvi
داشبورد Nuvi ظاهراً چیزی خارج از یک فیلم علمیتخیلی است. این ابزار مجموعهای زیبا و بصری از تجسم و اندازهگیری دادهها است که تعداد واقعی دنبالکنندگان، تعامل، جمعیت و موارد دیگر را نشان میدهد. هشدارهای تلفن همراه و گزارشهای عمیق، پیگیری تلاشهای رسانههای اجتماعی شما را از هر کجا و هر زمان آسان میکند.
۹٫ Trendspottr
معلمان در Trendspottr میگویند «آنها سر و صدای رسانههای اجتماعی» را به استراتژیهای عملی تبدیل میکنند. هنگامیکه شرکتی در تمامی رسانههای اجتماعی حسابهای بیشماری دارد، ردیابی محتوا و انعکاس دشوار میشود. Trendspottr این کار را برای شما انجام میدهد. روندها را دنبال میکند و به کاربران کمک میکند تا بدانند چه زمانی محتوا را به اشتراک بگذارند تا حداکثر تأثیر را داشته باشد.
۱۰٫ Cafyne
Cafyne برنامهای فراگیر است که برای انجام همه کارها برای تلاشهای رسانههای اجتماعی شما طراحی شده است. این برنامه محافظت در برابر تهدیدات آنلاین، نظارت بر پروفایل مشتریان و شرکای شما، ارائه تجزیه و تحلیل و گزارش، ارائه برنامهریزی ارسال محتوا و به صورت هوشمند بایگانی مطالب گذشته را انجام میدهد. آزمایشهای رایگان و دمو شرکتها در دسترس هستند.
جعبه ابزار ایده آل خود را بسازید
مهمترین آنها این است که بدانید کدام برنامهها و سرویسها برای شما خوب کار میکنند. هنگامیکه برنامه بازاریابیای در دست دارید، مطمئن باشید که از تمام آزمایشات رایگان و نسخههای آزمایشی این شرکتها استفاده میکنید. مدتی وقت بگذارید تا با رابطها و داشبورد آشنا شوید. ویژگیها را برای تعیین اینکه از چه برنامهها و ابزارهای بازاریابی محتوا واقعاً میتوانید استفاده کنید، بررسی کنید. پست دریافت کنید و حضور آنلاین خود را رشد دهید. شما از این که چقدر میتوانید با استفاده از مجموعهای از ابزارهای بازاریابی محتوا ، این حضور را افزایش دهید تعجب خواهید کرد.
لطفا ما را در Instagram دنبال کنید.