مدیران منابع انسانی باید چه نکاتی را بدانند؟
مدیران منابع انسانی | اداره پرسنل یکی از مهمترین وظایف مدیران منابع انسانی هر مجموعهای است. رشد و گسترش یک شرکت کوچک یا متوسط، چالشهایی را به همراه دارد. ممکن است سخت و پر دردسر به نظر برسد، اما واقعیت این است که کسبوکار شما در حال رشد است و این نشاندهنده موفقیت آن تاکنون و برداشتن گام بعدی برای تحقق قابلیتهای کسب و کار شما است.
ابتدا روی چشماندازی که دارید تمرکز کنید و میزان عملی بودن آن را که تیم منابع انسانی باید در نظر بگیرد فراموش نکنید. در این مقاله ۱۰ نکته را برای توسعه سازمانی ارائه کرده است.
۱) برنامه استخدام، نگهداشت و توسعه منابع انسانی شما تا چه اندازه قوی است؟
ممکن است هنگام تأسیس یک شعبه جدید به جذب استعداد برتر نیاز داشته باشید و قطعاً بهترین نیروهای انسانی را که دارید حفظ میکنید. چه مشوقهایی وجود دارد که موجب شود کارمندان فعلی و جدید بخشی از رشد شرکت باشند؟ چه روشهای توسعهای برای اداره پرسنل وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که پرسنل جدید بهسرعت پربازده میشوند؟
۲) تا چه اندازه میتوانید در مقابل رقبا ایستادگی کنید؟
رقبای شما وسیله ارتباطی مؤثری با بازارهای هدف دارند. بسیار مهم است که کسب و کار شما درک کند که این رقابت چیست و چگونه میتوان آن را تعریف کرد.
این یک تمرین تقلیدی نیست. نکته مهم این است که باید از شرکتهای رقیب متمایز شوید. برای درک این موضوع که شرکتهای دیگر چگونه ارتباط برقرار میکنند، شما باید در موقعیتی قرار بگیرید که بتوانید ارتباط بهتری داشته باشید، به روشی که به مردم بقبولانید که
«شما نمیتوانید به جاهای دیگری بروید.»
۳) آیا افراد به دنبال گرفتن پیامها هستند؟
بهتر است یک پیام خارجی مثبت داشته باشید. افزایش آگاهی درباره اینکه شما چه کسی هستید و چه کاری انجام میدهید، تعامل مصرفکننده را افزایش میدهد.
هنگام رشد، کارکنان فعلی شرکت را فراموش نکنید. آنها ناگزیر چشمانداز شرکت را به اشتراک میگذارند و باید علت رشد کسب و کار و ارزشی را که برای کمک پیشرفت کسب و کار ارائه میدهند، درک کنند.
۴) تا چه اندازه برای تغییراتی که در نتیجه رشد کسب و کارتان به وجود میآید، آمادگی دارید؟
آیا در حال حاضر نقشهایی در کسب و کار شما وجود دارد که ممکن است تغییر کند یا ترکیب و قطع شود؟
فکر کردن درباره مزایایی که از رشد کسب و کار ناشی میشود بسیار شگفتانگیز است. شما باید از هر تغییری که باید صورت بگیرد و تأثیر آن بر کسب و کارتان آگاهی داشته باشید.
۵) مخالفان را وارد جزئیات کنید
اگر کسب و کار شما فرا مرزی است، مطمئن شوید که فرایندهای موجود برای درک الزامات قانونی و قانونگذاری وجود دارد. این بدان معنا نیست که فقط اطمینان حاصل کنید که همه گزینههای درست را تیک میزنید، بلکه از مزایا یا منابعی آگاه باشید که ممکن است کسب و کار شما برای راهاندازی فروشگاه، اداره پرسنل و مشارکت در اقتصاد کسب کند.
۶) در اداره پرسنل تنوع را درک کنید
وقتی کسب و کار شما کارمندانی با پیشینهها و فرهنگهای مختلف داشته باشد، ایجاد شعبه به این معنی است که تنوع کسب و کار شما گسترش مییابد. با این حساب، درک تفاوتها بین نیروی کار و اطمینان از مورداحترام بودن همه افراد در تیم ضروری است.
۷) کسب و کار شما چگونه یک حس محلی را ایجاد میکند؟
در هر جایی از دنیا، مشتریان دوست دارند که احساس کنند افرادی که با آنها در تعامل هستند، دقیقاً شبیه آنها هستند یا حداقل به آنها علاقهمندند.
چه طرحی دارید تا مطمئن شوید كارمندان و مدیران از عادات و آداب و رسوم محلی آگاه و قادر به پذیرش آنها هنگام برخورد با مشتری هستند؟
۸) چه سیاستهایی در رابطه با جبران خسارت وجود دارد؟
رشد کسب و کار میتواند برای نگهداشت کارکنان دلهره آور باشد. مدیران میخواهند بدانند که چطور کارمندان جدید میتوانند به شرکت کمک کنند تا روند موفقیت را ادامه دهند.
در حال حاضر شرکتها به این ایده رسیدهاند که کارمندان صرفاً بابت وقتی که میگذارند حقوق نمیگیرند. بنابراین مهم است که در بحث اداره پرسنل برای توسعه مهارت و عملکرد سازمانی، تأکید بر کار تیمی، همکاری و مسئولیتپذیری، پاداش ارائه دهید.
۹) آیا میتوانید به کارمندان مزایای دیگری بدهید؟
برای پیشرفت کسبوکارتان عملکرد خود را در نظر بگیرد. احتمالاً ارزشش را خواهد داشت که مزایای دیگری را بررسی کنید که میتواند به اعضای تیم اعطا شود. آیا مواردی مانند زمان کار قابلانعطاف، مرخصی زایمان، تعطیلات طولانی و امکان مراقبت از کودک در محل وجود دارد؟
۱۰) آیا افراد هم زمان با رشد کسب و کار رشد میکنند؟
رساندن کسب و کار به سطح بعدی بسیار عالی است. اما در نظر داشته باشید که چگونه رشد شرکت میتواند رشد کارمندان را شکل دهد. برای مثال اگر امکان گسترش در یک کشور خارجی وجود داشته باشد، آیا منابع انسانی میتواند کلاسهای آموزش زبان را ارائه دهد؟ آیا ایونتهای شبکهای یا سمینارهایی وجود دارد که بتواند به سرمایه انسانی کارمندان بیفزاید؟ اگر به کارمندان خود اجازه دهید بخشی از رشد باشند، آنها شکوفا میشوند و به نوبه خود موجب شکوفایی کسب و کارتان خواهند شد.
اداره پرسنل در سازمان شما به چه صورت است؟ آیا به کارمندان اجازه میدهند که بخشی از رشد سازمان باشند؟ به نظر شما جو مناسب سازمان باعث شکوفایی در کارکنان میشود؟ لطفاً نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه توسعه فردی به دیگر مقالات ما در سلام کسب و کار رجوع کنید.